E-commerce – jak zdobywać klientów

E-commerce i sprzedaż internetowa rozrosły się niesamowicie. W przeciągu ostatnich kilku lat coraz większa liczba osób zdecydowała się na to, by robić zakupy online. Jednak im większa liczba klientów, tym większa konkurencja. Również pandemia przyczyniła się do tego, że wiele biznesów przeszło do sprzedaży przez Internet. Liczba klientów wzrosła, ale konkurencja również. Jak zatem wyróżnić się i przyciągnąć klienta do siebie?

Jak przyciągać klientów do swojego sklepu?

Sprzedając rzeczy przez internet, musisz być widoczny. Klient musi widzieć Ciebie i Twój sklep, podobnie jak pieszy widzi witryny sklepowe idąc ulicami miasta. W internecie taką ulicą jest wyszukiwarka, a witryną sklepową pozycje na liście wyszukiwarki. Im wyżej w pozycji wyszukiwarki jesteś, tym większa szansa, że klient odwiedzi Twój sklep. Specjalistyczne pozycjonowanie sklepów lub reklamowanie ads to najlepsze sposoby na to, by pokazać się klientowi w sieci. Warto też reklamować się w social mediach, na grupach czy w marketplace. Im w większej liczbie miejsc jesteś, tym większa szansa, że klient do Ciebie trafi. 

Jak zdobywać klientów?

Samo to, że klient do Ciebie trafi to nie wszystko. Musisz przykuć jego uwagę i zatrzymać go na dłużej. Pomoże Ci w tym szeroka oferta produktów, przejrzysta strona, która działa szybko oraz odpowiednia obsługa klienta. Warto na swojej stronie internetowej mieć podany numer telefonu, na który klient może zadzwonić lub uruchomić chat. Klienci docenią też łatwość w obsłudze strony. Wtedy zdecydowanie chętniej zrobią zakupy, bo będą wiedzieli co robić.

Prowadzenie sklepu internetowego nie jest takie proste, jak wielu osobom się wydaje. Obecnie konkurencja na rynku jest ogromna, również przez to, że firmy wchodzące na rynek pracują na modelu dropshippingowym, który generuje dużą liczbę konkurencji. Wiele firm sprzedaje ten sam towar, ale muszą się czymś między sobą wyróżnić. Wtedy właśnie w grę wchodzą detale takie jak wygląd strony, jej widoczność w serwisach aukcyjnych czy w wyszukiwarce.